DUS'en

Velkommen

Vi vil gerne fortælle jer lidt om hvad vi tilbyder som DUS og hvordan vi sammen med skolen vil gøre alt for at skabe de bedste rammer for jeres børn. Efter skolereformen er der sket en del på måde vi strukturer os på i DUS og skole. Vi prøver hele tiden, at gøre vores bedste for at tilpasse os de forandringer som omverdenen byder os. For at vi kan gøre det bedste og blive endnu bedre er vi afhængige af et GODT samarbejde, med JER. I er derfor altid velkommen til at ringe eller skrive til os, om stort og småt J

DUSSEN

DUS er et tilbud til børn fra 0. klasse op til 3.klasse. Der er et fritidstilbud til børnene som har til formål at skabe nogle gode trygge og udviklende rammer for jeres børn. Vi arbejder i DUS med seks pædagogiske temaer:

• Barnets alsidige personlige udvikling
  • Sociale kompetencer
  • Sprog
  • Krop & bevægelse
  • Naturen & naturfænomener
  • Kulturelle udtryksformer og værdier

Herudover vægter vi at give børnene et fristed med STOR mulighed for medinddragelse og tid til at LEGE!

Mini-DUS

Er et tilbud til førskole børn som starter 1. marts hvert år. Vi er så heldige at have mulighed for at give børnene en rigtig god overgang til 0. klasse. I perioden fra marts benytter Mini-Dussen vores DUS-lokaler (gamle skole bygning) som deres base. Under forløbet vil der være et tæt samarbejde med vores lokale børnehave Fuglereden (eller andre børnehaver) og skolen.

Dagligdagen

Vi har morgen-DUS hver morgen fra kl. 06:15 til 07:50. I morgen-DUS er der mulighed for at spise eget medbragt morgenmad. Helle er vores faste morgenpædagog og hun er der alle dagene og er som udgangspunkt ikke en del af eftermiddagen.

Om eftermiddagen er Dussen åben alle dage fra 12.00-16.45.

Vi bruger Aulas komme/gå system i Dussen til at registrere børnene og som kommunikationsredskab med forældrene.